Review: Bohemian Rhapsody

Na 'A Star is Born' was natuurlijk Bohemian Rhapsody aan de beurt! Bohemian Rhapsody gaat over de legendarische band Queen en natuurlijk hun (te jong) overleden zanger Freddie Mercury. In de film zie je hoe de band tot stand is gekomen, natuurlijk niet helemaal zoals het echt gebeurd is, en hoe verkeerd dingen kunnen lopen.

Review: Bohemian Rhapsody

Nadat de band Smile hun leadzanger verliest ontmoeten zij de jonge Farrokh Bulsara en stelt een samenwerking voor. Al snel wordt de band Queen gevormd en wordt Farrokh Freddie Mercury. Hun nummers worden al snel wereld beroemd en zo ook het liedje Bohemian Rhapsody waarover gezegd werd dat dit nummer nooit een succes zou worden. De band vond dat niet waar en zijn opgestapt en hebben toch het nummer uitgebracht. Queen wordt een van de grootste rockbands van de wereld en staan zelfs op het legendarische concert Live Aid in 1985. Helaas heeft de band weinig tijd om ervan te genieten want bij Freddie is aids geconstateerd.

Nou ben ik iemand die het niet zo leuk vind om naar biografie films te kijken en ik was ook een beetje bang dat ik het daardoor niet leuk zou vinden. Maar omdat het over Queen ging (en ik de meeste nummers wel goed vind) ben ik toch gegaan. Nou is me dat dus even mee gevallen! Bohemian Rhapsody gaat heel weinig in op de privé levens van de mannen en daar ben ik ontzettend blij mee. We weten allemaal het verhaal rond Freddie Mercury en we weten ook allemaal dat Queen er nooit mee gestopt is maar ik vond het voor de film meerwaarde geven. Vooral de scène dat Freddie de kamer uit gestuurd werd door de drummer. Ik vond het best grappig.

Rami Malek doet het ontzettend goed als Freddy Mercury. Hij laat vaak zijn vrouwelijke kant zien en doet Freddie goed na tijdens het Live Aid concert. Lee, Mazzello en Hardy doen het ook ontzettend goed (en wat lijkt Hardy toch op een vrouw in de clip van I Want To Break Free - Heerlijk!).

Als je naar Bohemian Rhapsody ga voor een documentaire over Queen dan kan je dat vergeten in dit geval. Uiteindelijk is het gewoon een feel-good film waar je heerlijk van de muziek van Queen kan genieten. Wat wil je nog meer?