Review: Blinded by the Light

Vorige week waren we nog naar Once upon a time in Hollywood geweest, dus deze week was Blinded by the light aan de beurt. Ik moet toegeven dat ik totaal niets wist van deze film behalve dat de muziek van Bruce Springsteen hier in zat. Voor mij reden genoeg om naar de film te gaan, ik bedoel wie vind Born in the USA of Born to run nou niet geweldig?

Blinded by the light gaat over een moslimjongen die op een dag twee cassettebandjes met de muziek van Bruce Springsteen krijgt van een klasgenoot (die later goede vrienden worden). De woorden van Bruce spreken hem erg aan, hij vind dat de liedjes voor hem geschreven zijn, en leert zo zichzelf beter te kennen. Zijn familie is erg traditioneel en vind dat hij hier niet naar moet luisteren. Je kan begrijpen dat er wat conflict ontstaat tussen Javed en zijn familie.

Het eerste half uur had ik zo iets van waarom moeten de films altijd zo langzaam opstarten, en het duurde ook een half uur (geloof ik) voordat er überhaupt 1 liedje van Bruce kwam. Maar daar na ging het helemaal los! Nummers zoals Dancing in the Dark, Born to Run en the River kwamen allemaal langs! Mijn favorieten! Ik vond het helemaal geweldig toen hij een nummer mee begon mee te zingen op straat en dat de meeste mensen mee deden. Heerlijk! De film gaat duidelijk over een Bruce Springsteen fan en hoe zijn muziek de leven van de fan beïnvloed. Heerlijk vind ik dat. Doet me aan mijn eigen leven denken.

Ik vind het een leuke film, je zingt lekker mee met Bruce zijn liedjes en leef je helemaal in. Zeker een aanrader!